fbpx
Social Share

12 jul 2022

FYGI & Jeltine

Internationaal wervingssucces voor Jeltine, TREK en Casper

Jeltine Boomsma is recruitment business partner en sinds 1 september 2021 aangesloten bij FYGI. Met meer dan tien jaar recruitmentervaring in uiteenlopende branches heeft Jeltine zich ontwikkeld tot allround specialist in het verbinden van professionals en organisaties. Zij helpt bedrijven met het opzetten van een strategisch recruitmentplan, geeft trainingen en houdt zich bezig met werving & selectie. De afgelopen maanden is zij onder andere actief geweest voor TREK Bikes. Met als resultaat een internationale plaatsing! De Zuid-Afrikaanse Casper werkt sinds juni 2021 bij TREK in Amsterdam-Zuid.

Het verhaal start met de kracht van het netwerk van FYGI. Debbie Wannet, verantwoordelijk voor business development, van FYGI, belde Jeltine op met de vraag of zij ruimte had voor een opdracht: “Zij had iemand van TREK gesproken en ze dacht dat ik goed bij deze opdracht paste. Na een kennismaking met TREK en eigen onderzoek ben ik echt gegrepen door het merk TREK. Het is een Amerikaans familiebedrijf met no-nonsense mentaliteit. Ze zijn klein begonnen en inmiddels wereldwijd succesvol. Ze zijn nuchter en tegelijkertijd ambitieus. Dat past bij mij!”

People, planet, profit
Jeltine is gecharmeerd van de werkwijze van TREK: “Ik werk niet zomaar met alle bedrijven samen. Naast een leuke persoonlijke klik vind ik het belangrijk dat een bedrijf niet alleen denkt aan groei en winst (profit), maar ook aan people en planet. Bij TREK is dit zeker het geval. Ze hebben een gezonde werkomgeving. Ze willen natuurlijk als bedrijf goed draaien, maar dat moet niet ten kosten gaan van andere belangrijke zaken.

TREK: “Ieder mens heeft een unieke geschiedenis en levenservaring om mee te nemen. Dat respecteren we. Het is wat ons maakt tot wie we zijn."

De focus van Jeltine ligt op management en directie, maar omdat het merk TREK haar zo aansprak besloot ze om de uitdaging aan te gaan en daarom ging ze op zoek naar een bike technician. Haar wervingstrategie is gebaseerd op online marketing en neuromarketing principes, waarbij zij het proces vanuit de ogen van de professional bekijkt. “We hebben de vacaturetekst aangepast op de doelgroep en daarnaast de functietitel veranderd naar fietsenmaker. Die titel converteert online namelijk veel beter. Vervolgens hebben we een Talent Targeting campagne aangezet voor de werving van deze functie.”

Talent Targeting campagne brengt internationale kansen!
En niet zonder resultaat. Binnen één week tijd stromen de eerste sollicitaties al binnen vertelt Jeltine: “Ik kreeg een reactie van een Zuid-Afrikaanse man. Hij had een bikeshop gehad in Johannesburg. Door COVID was hij hard getroffen. 80% van zijn klanten ging verhuizen naar de kust en daardoor verloor hij veel omzet. Vandaar dat hij op zoek was naar een nieuwe uitdaging, want hij was genoodzaakt om te stoppen met zijn zaak.”

Het blijkt een lot uit de loterij! “I love TREK” is de boodschap van de man. “Hij heeft onder andere tijdens de Tour de France samengewerkt met professionele wielerploegen. Hij kende al een paar mensen binnen TREK. Hij is zelfs een keer in Nederland geweest om mee te helpen aan de ontwikkeling van het design van een nieuwe fiets.”

Casper gestart bij TREK
Na een online sollicitatiegesprek met TREK is er al snel sprake van een klik. Dit resulteert uiteindelijk in de ideale match! In juni is Casper gestart bij TREK. Casper woont inmiddels samen met zijn vrouw in Nieuw-Vennep. Uiteraard op fietsafstand van de vestiging in Amsterdam-Zuid. Zijn vrouw heeft ook een baan gevonden in Nederland. Casper heeft het ontzettend naar zijn zin bij TREK: “It is totally different then I’m used too but really good. Love it and great team of people in the new store.”

Ook Megan Adam, HR Officer bij TREK, is erg blij met de inzet van Jeltine: “Jeltine is een superfijne recruitment business partner om mee samen te werken. Duidelijke verwachtingen over en weer, goede communicatie en kennis van het vak maakt dat ze erg succesvol is in haar werk. De persoonlijke benadering is iets wat erg gewaardeerd wordt en door de interesse in zowel opdrachtgever als professional zorgt ze ervoor dat de juiste match gemaakt wordt!”

“Het brengt voor mij als recruiter een extra uitdaging met zich mee”
Al met al een succesverhaal voor Jeltine. Ze vertelt dat zij ontzettend veel energie krijgt van dit verhaal: “Ten eerste is het natuurlijk fantastisch om de ideale match te maken. Het internationale aspect en de passie die Casper voor fietsen heeft maakt het verhaal compleet. Het brengt voor mij als recruiter een extra uitdaging met zich mee. Er zit in zo’n proces veel uitzoek- en regelwerk om de match rond te maken en om Casper met een goed gevoel in Nederland te ontvangen, maar dat is het uiteindelijk echt meer dan waard.”

“Starten met een nieuwe baan is sowieso een life changing moment. Moet je nagaan als je daarvoor moet verhuizen naar een ander land. Als ik op zo’n manier positief impact kan maken in iemand zijn leven, dan maakt mij dat trots en blij!”

Persoonlijk contact tussen recruiter en professional doorslaggevend
De persoonlijke benadering van de recruiter naar de professional is hierin essentieel volgens Jeltine: “Ja, het is allemaal niets niks, dus dan is het belangrijk dat je als recruiter echt tijd en energie steekt in zo’n belangrijk moment voor de persoon in kwestie. We hebben veel contact gehad. Telkens korte lijntjes. Af en toe een belletje, WhatsApp of een gifje. Het zijn de kleine dingen die dan bijdragen aan een mooi verhaal. Casper zei na het gesprek met mij: “I have not been this excited for this interview since school” Ja dat is toch fantastisch? Daar doe je het voor en ik ben er van overtuigd dat je als recruiter daarin doorslaggevend kan zijn.”

Wil jij als zelfstandig recruiter ook meer gemak ervaren in je werk?

Jeltine
Vult 99% van de vacaturesWerft hbo+ professionalsWerving & Selectie
Een toegewijde recruiter zoals Jeltine in je organisatie...
  • It giet oan! Friese nuchterheid en aanpakkersmentaliteit
  • Is direct up & running met meer dan tien jaar recruitmentervaring
  • Matcht hbo+ professionals en opdrachtgevers
  • Zorgt voor verbinding, energie en beweging
  • Denkt buiten de gebaande paden en is creatief in het vinden van oplossingen