fbpx
Social Share

12 okt 2022

FYGI & Martine

"“Gebruik arbeidsmarktdata om jouw doelgroep te verleiden tot solliciteren."

Herken je dit ook? Je wilt een vacature invullen, maar het is lastig om de juiste doelgroep te bereiken. Martine de Munk, aangesloten zelfstandig recruiter bij FYGI, heeft een interim-opdracht bij Guidion. Ze was op zoek naar geschikte servicedeskmedewerkers voor Guidion. Door het inzetten van online recruitment marketing, ook wel Talent Targeting genoemd, heeft ze snel, betaalbaar en succesvol 12 sollicitanten geworven.

Die 12 sollicitanten zijn in minder dan 1 maand geworven door de campagne welke op Facebook, Instagram en Indeed heeft gelopen. In deze campagne ging het om de functie servicedeskmedewerker, een essentiële rol binnen Guidion. Want zonder hen kan Guidion haar klanten niet te woord staan. Martine vroeg: “Waarom proberen we het niet door middel van Talent Targeting?” En zo kwam het tot stand!

“Ik verbaasde mij over de kwaliteit en kwantiteit van de sollicitanten.”
De servicedesk van Guidion bestaat voornamelijk uit studenten, vanwege de wisselende tijden en de diversiteit aan werkuren. Daar lag gelijk een mooie uitdaging, want je kunt niet targetten op leeftijd. Maar hoe bereik je dan toch de juiste doelgroep? Juist! “We hebben er ‘bijbaan’ aan toegevoegd en dat heeft zichtbaar gewerkt.”, vertelt Martine. “1 van de 12 sollicitanten was geen student en de andere 11 wel, dus dat is goed gegaan.” Daarnaast was het succesvol om het uurloon te benoemen.

Guidion had eigen beeldmateriaal aangeleverd, zelfs toen niet alles even bruikbaar was wisten we al successen te boeken. De campagne is gestart met 3 afbeeldingen, waarvan 2 met eigen fotomateriaal van Guidion. Tijdens de campagne heeft Guidion nieuw beeldmateriaal gemaakt en aangeleverd. Tussentijds zijn de beelden dan ook geoptimaliseerd en die nieuwe beelden hebben voor een extra stroomversnelling gezorgd.

“Het resultaat dat is voortgekomen uit de Talent Targeting campagne is succesvol.”
Zoals gezegd zijn er 12 sollicitaties uitgekomen. 10 daarvan gingen op gesprek, 2 servicedesk medewerkers zijn aangenomen én 3 zijn nog in procedure. Martine zegt: “Bij Guidion waren ze positief verrast met deze resultaten én de doelstelling was dan ook glansrijk behaald.”

"Wel ben ik altijd erg kritisch door te kijken wat er verbetert kan worden, zodat we er met elkaar nóg beter van worden.” Omdat Martine zich richt op een jonge doelgroep vindt ze het interessant om te kijken naar andere kanalen als TikTok en Twitch. Op deze manier zet ze zich graag beter op de markt en ze bundelt graag krachten. “Ik denk dat FYGI mij daarmee heel erg kan helpen en dat wij samen een perfecte combinatie zijn.”

“Met de inzet van Talent Targeting kun je jouw doelgroep zeer gericht targetten.”
Je leert over de beslissers: welke sollicitanten krijg je en wie reageren er? “Van deze informatie kun je als organisatie ook op de lange termijn gebruikmaken.”, zegt Martine. “Met hulp van FYGI heb ik door Guidion de kans gekregen om te zien hoe Talent Targeting werkt. Dit was een leerzaam proces. Hierbij heb ik geleerd hoe belangrijk het is om professioneel beeldmateriaal te hebben, de verwachtingen goed te managen en om kritisch te kijken naar de teksten. "Ik ben zeker van plan om vaker gebruik te maken van Talent Targeting!", vertelt Martine tot slot.

Over Guidion
Guidion installeert, repareert en innoveert samen met hun landelijk dekkende netwerk van gespecialiseerde monteurs. Ze zijn onder andere gespecialiseerd in cv- en telecomwerkzaamheden: technische diensten in en om het huis. Van warmte tot wifi. In opdracht van hun partners, zoals woningcorporaties, telecom- en energiebedrijven.

Benieuwd hoe recruitment marketing voor jou werkt?

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial