Online wervingscampagne

Online wervingssucces bij De Helpende Hand

Toen zelfstandig recruiter Astrid Hut haar nieuwe opdracht kreeg bij De Helpende Hand, wist ze meteen hoe ze de uitdaging ging aanpakken. Ze moest Kistdrager groepen gaan opzetten voor meerdere locaties in Nederland. Gelukkig had ze hier het beste wervingsmiddel voor, online wervingscampagnes. “Het inzetten van online wervingscampagnes via Fygi was voor mij dé kans om zoveel mogelijk geschikte mensen te bereiken en daarbij in te spelen op de juiste doelgroep”, vertelt Astrid. Haar keuze bleek precies te zijn wat nodig was.

Drager, een belangrijke functie die je misschien niet vaak voorbij ziet komen. Deze professionals helpen om de last van verlies te verlichten door ondersteuning te bieden tijdens uitvaartdiensten. Omdat er sprake was van zowel meerdere nodige kistdragers, als meerdere locaties besloot Astrid online wervingscampagnes voor te stellen aan De Helpende Hand. Brandon Kwey, projectleider bij De Helpende Hand, vertelt dat ze niet goed wisten wat ze moesten verwachten van de campagnes; “Het is een bijzondere bijbaan die we wilden promoten, dus het was lastig in te schatten hoeveel respons erop zou komen. We wisten dat we een toffe video en andere marketingcontent hadden, maar het was natuurlijk de vraag of de doelgroep dat ook zou vinden.”

Flexibel werven

Hoewel de campagnes aanvankelijk aangingen voor 4 steden, was het al snel duidelijk dat er wat anders nodig was. Astrid vertelt, “Intern waren er continu ontwikkelingen waardoor soms locaties uitvielen of juist erbij kwamen.” Om hierop in te spelen was er wekelijks actief contact met de marketeers van Fygi om te bespreken welke locaties uit of juist aan moesten. “Het was heel fijn dat we de locaties op deze manier konden afwisselen wanneer nodig. Deze flexibiliteit was heel waardevol.” Er zijn campagnes gedraaid voor de steden Breda, Den Bosch, Utrecht, Eindhoven, Heinezand, Maastricht en Tilburg.

De Helpende Hand - Drager

"Het hoge aantal sollicitanten heeft ons wel verrast. We hadden niet gerekend op zoveel respons."

Brondon Kwey De Helpende Hand
Brandon Kwey
Projectmanager bij De Helpende Hand

De juiste tactiek

Om de doelgroep aan te spreken is de drempel tot solliciteren zo laag mogelijk gemaakt. Professionals die op de advertentie klikten konden meteen solliciteren zonder dat ze naar een andere website werden gestuurd. Dit resulteerde in aanzienlijk veel reacties. “Het hoge aantal sollicitanten heeft ons wel verrast. We hadden niet gerekend op zoveel respons”, vertelt Brandon. Astrid sluit zich hierbij aan “Het grote aantal sollicitanten was verrassend. Mijn mailbox explodeerde bijna!”

“Het grote aantal sollicitanten was verrassend. Mijn mailbox explodeerde bijna! Wel bracht de lage drempel tot solliciteren andere uitdagingen met zich mee. De balans kwalitatieve en kwantitatieve sollicitaties moest wel opgezocht worden. Verder was het niet mogelijk om iedereen 1-op-1 te spreken in het korte tijdbestek. We hebben daarom op de locaties kennismakingsdagen georganiseerd waar mensen zich voor konden aanmelden. Op die manier hebben we een mooi aantal mensen aan mogen nemen.”

Astrid-Hut-Blog-De-Helpende-Hand.jpg
Astrid Hut
Zelfstandig Recruiter

Impactvolle resultaten

Uiteindelijk zijn de campagnes een groot succes geworden met wel 18 nieuwe kistdragers, verdeeld over verschillende locaties. Brandon kijkt positief terug op de online wervingscampagnes. “We hebben veel geschikte kandidaten gevonden.” Maar niet alleen de sollicitaties bevielen. “Tijdens de campagne werd er steeds proactief meegedacht over hoe we de campagne konden verbeteren. We ontvingen op vaste momenten rapportages van de performance, waardoor we goed inzicht hadden op wat er gebeurde.” Astrid is blij dat ze ervoor heeft gekozen om een online wervingscampagne in te zetten. “De campagne heeft goede resultaten opgeleverd, zonder dit hadden we nooit zoveel mensen kunnen bereiken.”

Het is daarom ook geen verassing dat Astrid in de toekomst weer gebruik wil maken van online wervingscampagnes. “Het was heel prettig om dit in samenwerking met het Fygi team in te zetten, want we hebben alle recruitment en marketingkennis onder één dak. En er is een vast contactpersoon die als aanspreekpunt fungeert. Er zijn veel aanbieders op het gebied van marketingcampagnes, maar de recruitmentkennis en -ervaring die bij Fygi aanwezig is heeft echt een toegevoegde waarde.”

Overzicht van de resultaten

  • 282.204 mensen bereikt
  • 7 locaties
  • 18 nieuwe medewerkers

Dit vind je misschien ook interessant

Online wervingscampagne - Read more
Cases

Hoe IJmond Werkt! talent vindt in een uitdagende markt met online wervingscampagnes

Online wervingscampagnes om professionals te bereiken op een krappe arbeidsmarkt. Het resultaat was een groot succes.
Online wervingscampagne - Read more
Blog

Hoe een goed ATS-systeem de recruitment bij Jaarbeurs vooruit helpt

Efficiënt ATS-systeem cruciaal in recruitment; Pieter Duijndam leidt succesvolle implementatie bij Jaarbeurs.
Online wervingscampagne - Read more
Nieuws

Breng werkbeleving in kaart met PeopleMetrics

Sinds begin dit jaar biedt Fygi onder de naam PeopleMetrics nieuwe diensten aan. In dit bericht lees je er alles over.